.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرانجام معاونی که از اعتبارش برای استاندار مایه گذاشت!
متن استعفای معاون سیاسی استاندار / سرپرست جدید منصوب شد
شمال نیوز : بی تردید عدم امکان ادامه فعالیت آن هم برای معاونی استانداری که فارغ از عملکرد مطلوبش ، حداقل در ابعاد رسانه ای در حمایت از عملکرد استاندار کم نگذاشت، نشان می دهد همکاری با استاندار فعلی ، اسلوب ....
متن استعفای معاون سیاسی استاندار / سرپرست جدید منصوب شد

شمال نیوز: اختلاف نظرهای فی مابین استاندار گیلان و معاون سیاسی اش، سرانجام منجر به استعفای مصطفی پور شد. اما چه شد که مدافعِ عملکرد استاندار گیلان در گذشته نه چندان دور، مستعفی امروز لقب گرفت؟

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از خزر ، حسین مصطفی پور، معاون سیاسی سابق استانداری گیلان با انتشار نامه استعفای خود، علت کناره گیری اش از کرسی معاونت سیاسی را وجود برخی اختلاف نظرها فی ما بین خود و استاندار گیلان و پرهیز از ورود آسیب به انسجام و وحدت رویه موجود خواند. اختلاف نظرهایی که گویا چنان عرصه را بر او تنگ کرده بود که سرانجام چاره ای جز استعفا پیش روی خود ندید و حتی در نامه استعفایش هم از استاندار گیلان استدعای موکد نمود که با استعفای او موافقت کند!

 

اگرچه میزان اختلاف نظر بین عباسی و مصطفی پور، به اندازه ای بوده که سرانجام یکی از مهمترین معاونین استاندار را ناگزیر به کناره گیری نمود اما یادمان نمی رود چگونه مصطفی پور در عالم سیاست و شاید هم رفاقت، از اعتبار خود برای عباسی مایه می گذاشت! نمونه اش هم پاسخی بود که به بیانیه انتقادی برخی تشکل های اصولگرایی منتقد عباسی داد. تشکل هایی که منتقد عملکرد عباسی بودند اما پاسخ شان را از مصطفی پور دریافت کردند. همان تشکل هایی که شاید سابقه آشنایی برخی اعضایشان با مصطفی پور به بیش از چند دهه هم می رسید. با این حال مصطفی پور در آن مناقشه سیاسی، طرف عباسی ایستاد و حتی قسمتی از ادعاهای منتقدان سیاست های عباسی را به زعم خود، قابل خدشه خواند.

 

وی حتی کمی قبل تر هم در واکنش به آن چه دخالت بی وقفه نمایندگان در انتصابات می خواند، به برخی نمایندگان هشدار داد که اگر بر دخالت های خود اصرار ورزند، اسامی آنان را به دفتر شورای نگهبان استان خواهد فرستاد! هشداری کم سابقه که شاید به شکل آگاهانه و خودخواسته ای، مصطفی پور را به جای عباسی، در کانون انتقاد نمایندگان قرار داد تا آن جا که محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ضمن توصیه به مصطفی پور برای در نظر گرفتن فاصله شأن نمایندگی مجلس و معاونت استانداری، گفت که این اظهارات عوارض مخربی دارد که ممکن است متوجه شخص مصطفی پور نیز گردد. اگرچه جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی این احتمال را داد که شاید عباسی به مصطفی پور دستور بیان چنین سخنانی را داده باشد!

 

حالا اما مصطفی پور از سمت خود کنار رفته و گویا دلیل این کناره گیری را هم باید اختلاف نظرش با استاندار گیلان و تلاشش برای حفظ انسجام و وحدت رویه مورد ادعایش دانست. قابل تامل آنکه، مصطفی پور به عنوان معاونی که در گذشته نه چندان دور ادعای منتقدان استاندار مبنی بر توجه ویژه عباسی در انتصابات به یک منطقه جغرافیایی خاص را قابل خدشه می دانست، حالا خودش از استانداری رفته اما متعلقین به آن منطقه جغرافیایی خاص همچنان بر کرسی های خود تکیه زده اند!

 

بی تردید عدم امکان ادامه فعالیت آن هم برای معاونی همچون مصطفی پور که فارغ از عملکرد مطلوبش، حداقل در ابعاد رسانه ای در حمایت از عملکرد عباسی کم نگذاشت، نشان می دهد همکاری با استاندار فعلی گیلان، اسلوب خاص خود را دارد و حتی حمایت های پر سر و صدا از او و سیاست هایش هم نمی تواند تضمینی برای ادامه حضور در مناصب مدیریتی حداقل تا پایان تصدی عباسی بر کرسی استانداری گیلان باشد!

 

متن استعفای مصطفی پور بدین شرح است : 

 

در این نامه که به تاریخ ۲۱ اردیبهشت ثبت شده، نوشته است:

جناب آقای دکتر عباسی

استاندار محترم گیلان

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام و تحیات الهی

خداوند متعال را شاکرم که بر من کمترین منت نهاد و اندک زمانی توفیق خدمت و نوکری برای مردم عزیز و شریف استان در مجموعه استانداری گیلان را ارزانی فرمود زیرا اعتقاد قلبی همه ماست که هیچ مدیر و مسئولی در کشور شانی جز افتخار نوکری برای مردم عزیز ندارد.
از شما استاندار محترم هم تشکر میکنم که به حقیر اعتماد نموده و فرصت خدمت را برایم فراهم نمودید . اینجانب به دعوت جنابعالی و توصیه جمعی از بزرگان استان ماموریت کمک به دولت مردمی و انقلابی را پذیرفتم تا بتوانم در حد وسع ناچیزم در راه موفقیت دولت مردمی و انقلابی در استان گامی بردارم که الحمدالله با عنایت باریتعالی و دعای خانوادههای معزز شهدا توانستیم با همه مشکلات و موانع پیش رو توفیقات خوبی را کسب نمائیم. خدای تعالی شاهد است در این مدت کوتاه سعی نمودم تمام تلاش و همت خود را برای اعتلا و حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و سیاستهای دولت انقلابی بکار گیرم
متأسفانه مدت زمانی است به دلیل برخی موانع و اختلاف نظرهای پیش آمده به این نتیجه رسیده ام که ادامه همکاری با جنابعالی در این شرایط برای اینجانب میسر نبوده و بیم آن دارم که حضور بنده به انسجام و وحدت رویه موجود آسیب وارد نماید فلذا مراتب استعفای خود را از تصدی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان تقدیم و استدعای موکد دارم با درخواست استعفای بنده موافقت فرمائید.
پیشاپیش ضمن سپاس از الطاف شما و همکاران عزیزم از محضر مردم شریف، انقلابی و شهید پرور استان عذر خواهی و حلالیت می طلبم….
خداوند همه ما را از وسوسههای شیطانی محفوظ بدارد و عاقبت ما را ختم بخیر فرماید.

 

سرپرست جدید کیست ؟

 

روز گذشته  با صدور حکمی از سوی اسدالله عباسی استاندار گیلان، بهروز (محمد) جلائی به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب شد تا جایگزین حسین مصطفی پور در این سمت شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.